REGULAMIN SKLEPU OBOWIĄZUJĄCY OD 16 Czerwca 2025
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO AMT-SKLEP.PASAZ24.PL
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTU – TREŚCI I USŁUGI CYFROWE
11. OPINIE O PRODUKTACH
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Ten
Regulamin Sklepu Internetowego został przygotowany przez prawników
serwisu Prokonsumencki.pl. Sklep Internetowy www.amt-sklep.pasaz24.pl
dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu
w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla
konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w
ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani
ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne
wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku
ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.
Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym
www.amt-sklep.pasaz24.pl prowadzony jest przez MARKA TOPORCZYKA
prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą AMT TOPORCZYK MAREK
wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, posiadającego: adres miejsca wykonywania
działalności i adres do doręczeń: Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin,
NIP 8871016623, REGON 930697320, kontakt email przez formularz na
stronie: https://amt-sklep.pasaz24.pl/kontakt, numer telefonu: 713932201,713932202.
1.2.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do
przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane
postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
1.3. Administratorem
danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z
realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane
osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i
zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu
Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady
dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie
Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych
osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w
zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi
analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie
zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych
osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub
Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce
prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4.
W Sklepie Internetowym znajdują się wtyczki i odnośniki przekierowujące
do strony internetowej Pasaz24.pl. Pasaz24.pl zapewnia Usługodawcy
umożliwia prowadzenie i rejestrację Kont usługobiorców. Korzystanie z
tych usług odbywa się na zasadach wskazanych w poniższym Regulaminie, z
uwzględnieniem postanowień regulaminów obowiązujących użytkowników
systemu Pasaz24.pl. Korzystając z powyższych usług w celu korzystania z
Usługi Elektronicznej Konto, Usługobiorca/Klient obowiązany jest
zapoznać się oraz przestrzegać warunków świadczenia usług
przedstawionych w regulaminie Pasaz24.pl. Niniejszy Regulamin dotyczy
wyłącznie warunków zawarcia Umowy z Usługodawcą i pozostaje bez wpływu
na odpowiedzialność Pasaz24.pl za działanie jego usług. W przypadku
gdyby postanowienia niniejszego Regulaminu kolidowały z warunkami
regulaminu Pasaz24.pl, pierwszeństwo stosowania przysługuje odpowiednim
postanowieniom regulaminu Pasaz24.pl.
1.5. Definicje:
1.5.1.
BATERIA, AKUMULATOR - bateria przemysłowa lub samochodowa albo
akumulator przemysłowy lub samochodowy w rozumieniu Ustawy O Bateriach I
Akumulatorach.
1.5.2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.5.3.
FORMULARZ REJESTRACJI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz
udostępniony przez Pasaz24.pl poprzez wtyczkę w Sklepie Internetowym
umożliwiający utworzenie Konta.
1.5.4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa
Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.5.5. KLIENT –
(1)
osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także
osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3)
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć
Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.5.6. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.5.7.
KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i
hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Pasaz24.pl, w którym gromadzone są dane podane przez
Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w
Sklepie Internetowym.
1.5.8. Pasaz24.pl - strona internetowa
prowadzona pod adresem internetowym https://www.pasaz24.pl/. Pasaz24.pl
jest odpowiedzialne za udostępnienie systemu rejestracji Konta oraz
utrzymywanie Kont Usługobiorców.
1.5.9. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym
(1)
rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi, tj.
zawierająca treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączona w taki
sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jej
prawidłowe funkcjonowanie),
(2) treść cyfrowa,
(3) usługa (w tym usługa cyfrowa i inna niż cyfrowa) lub
(4) prawo będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.5.10. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.5.11. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.amt-sklep.pasaz24.pl.
1.5.12.
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – MAREK TOPORCZYK prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą AMT TOPORCZYK MAREK wpisany do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej
Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki,
posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń:
Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin, NIP 8871016623, REGON 930697320,
kontakt email przez formularz na stronie: https://amt-sklep.pasaz24.pl/kontakt, numer telefonu: 713932201, 713932202.
1.5.13. UMOWA SPRZEDAŻY –
(1) umowa sprzedaży Produktu (w przypadku rzeczy ruchomych oraz rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi),
(2) umowa o dostarczanie Produktu (w przypadku treści cyfrowej lub usługi cyfrowej),
(3)
umowa o świadczenie lub korzystanie z Produktu (w przypadku usługi
innej niż cyfrowa oraz pozostałych Produktów) zawierana albo zawarta
między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.5.14.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego i
niebędąca Produktem.
1.5.15. USŁUGOBIORCA –
(1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3)
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca
korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.5.16. USTAWA O BATERIACH I
AKUMULATORACH - ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 roku o bateriach i
akumulatorach (Dz.U.2009.79.666 z późn. zm.).
1.5.17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
1.5.18.
UŻYTKOWNIK KOŃCOWY – podmiot wykorzystujący energię elektryczną z
baterii lub akumulatorów w rozumieniu Ustawy O Bateriach I
Akumulatorach.
1.5.19. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta
składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do
zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia.
2.1.1.
Konto – założenie Konta odbywa się w systemie Pasaz24.pl zgodnie z
warunkami obowiązującymi w Pasaz24.pl. Żadne postanowienie niniejszego
Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek
postanowień regulaminu Pasaz24.pl. Pasaz24.pl udostępnia na stronie
Sklepu Internetowego Formularz Rejestracji. Korzystanie z Konta możliwe
jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę –
(1) wypełnieniu Formularza Rejestracji,
(2) kliknięciu pola „Zarejestruj się” oraz
(3)
potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link
potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty
elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez
Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: adres poczty
elektronicznej oraz hasło.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto
świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta
(rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy,
w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
sklep@amt-alarmy.pl lub też pisemnie na adres: Dzierżoniowska 14, 57-100
Strzelin.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza
Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego
Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie
Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych
kroków –
(1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i
(2)
kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza
Zamówienia pola „Zamawiam i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość
samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy
kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na
stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest
podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i
nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość
Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W
wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie
nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz
Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i
ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem
albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego
pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
(2) dostęp do poczty elektronicznej;
(3)
przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet
Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge;
(4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
(5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3.
Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie
dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej
Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę
obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 6. Regulaminu.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2.
Cena Produktu lub wynagrodzenie za Produkt uwidocznione na stronie
Sklepu Internetowego podane jest w złotych polskich i zawiera podatki. O
łącznej cenie lub wynagrodzeniu wraz z podatkami , a gdy charakter
Produktu nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie
ich wysokości - sposobie, w jaki będą one obliczane,, a także o kosztach
dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe)
oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o
obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu
Internetowego, w tym także w trakcie składania Zamówienia oraz w chwili
wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. W razie
Umowy Sprzedaży Produktu zawieranej na czas nieoznaczony lub obejmującej
prenumeratę Sprzedawca podaje w ten sam sposób łączną cenę lub
wynagrodzenie obejmujące wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a
gdy Umowa Sprzedaży przewiduje stałą stawkę - także łączne miesięczne
płatności.
3.3. Sprzedawca informuje że w Sklepie Internetowym
stosuje indywidualne dostosowanie cen na podstawie automatyzowanego
podejmowania decyzji. Polega ono na oferowaniu Klientom zalogowanym na
Konto Produktów w niższych cenach niż standardowa oferta Sklepu
Internetowego.
3.4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia
3.4.1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym
zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.4.2. Po złożeniu Zamówienia
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i
jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez
Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera
co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego
przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z
chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez
(1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz
(2)
przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.4.2.
Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i
zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.4.
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem
serwisu Przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są
na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej
sposobów płatności oraz na stronie internetowej
https://www.przelewy24.pl/.
4.1.4.1. Rozliczenia transakcji
płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie
z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Obsługę
płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
4.1.4.1.1.
Przelewy24.pl – spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres
siedziby: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935,
kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł w całości opłacony, NIP 7792369887,
REGON 301345068.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru
przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo
płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności
w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2.
W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy
odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym,
Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2.
Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży
stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach
Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy
oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia
przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
5.4.2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4.3.
Przesyłka elektroniczna w przypadku Produktu - treści cyfrowej, która
polega na przesłaniu Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia unikalnego linku internetowego (adresu URL) umożliwiającego
pobranie Produktu. W wypadku udostępnienia unikalnego linku
internetowego (adresu URL) umożliwiającego pobranie Produktu, Sprzedawca
zapewnia prawidłowość jego działania przez okres 30 dni od dnia
udostępnienia, po tym terminie konieczny jest kontakt ze Sprzedawcą
celem ponownego udostępnienia. Sprzedawca zaleca w tym okresie pobranie
Produktu i jego zapis techniką cyfrową w pamięci komputera.
5.4.4. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin – w Dni Robocze, w godzinach od 08:00 do 16:00.
5.5.
Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w
opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano
krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy,
terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może
przekroczyć 7 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do
Klienta liczy się w następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru
przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub
kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku
rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.6.
Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru
przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do
odbioru przez Klienta w terminie do 2 Dni Roboczych, chyba że w opisie
danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy
termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,
terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który
jednak nie może przekroczyć 2 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do
odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę.
Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy
się w następujący sposób:
5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta
sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą
płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku
rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
6.1.
Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania
reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w
szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług
Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem
Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
6.2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
6.2.1. pisemnie na adres: Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin;
6.2.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@amt-alarmy.pl.
6.3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin.
6.4. Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
(1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku
zgodności z umową;
(2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z
umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub
innego roszczenia; oraz
(3) danych kontaktowych składającego
reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi
podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają
na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu
reklamacji.
6.5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez
składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany
jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
6.6. Do reklamacji mogą
zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia,
dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca
może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie
dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6.7.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6.8. Podstawa
i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie
Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług
drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze
zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej
przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową
Sprzedaży:
6.8.1. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej –
zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze
Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu
Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w
szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem
Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem
poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
6.8.2.
W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy
ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej,
która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez
Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.
stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w
brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności
art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem
konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.8.3.
W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy
ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej –
zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze
Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli
dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu
określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym
od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o
Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i
zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku
zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.9. Poza odpowiedzialnością
ustawową na Produkt może zostać udzielona gwarancja – jest to
odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać, gdy dany
Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny
podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub dystrybutora).
Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji, w
tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji oraz
podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie
gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym
udzielenia gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku
zgodności Produktu z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki
ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma
wpływu na te środki ochrony prawnej.
6.10. Zawarte w punktach 6.8.2.
i 6.8.3 Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się
również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi
(1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację;
(2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz
(3)
rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w
ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące
możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń,
zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów
zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest
między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument
może się skontaktować:
(1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333;
(2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub
(3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
7.3.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
(1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
(2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji; lub
(3)
pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.
in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady
udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl
oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w
Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy
operatora).
7.4. Pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajdują się informacje dotyczące rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie
usług https://polubowne.uokik.gov.pl/#
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni
kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@amt-alarmy.pl.
8.2.
Zwrot Produktu - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) w ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres:
Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin.
8.3. Przykładowy wzór formularza
odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach
Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 13 Regulaminu. Konsument
może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.1.
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc
zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w
posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną
niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
(1) obejmuje wiele
Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo
(2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
8.4.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.6. Produkty - rzeczy ruchome, w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi:
8.6.1.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu
od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu - rzeczy ruchomej, w tym
rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego
niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy
ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli Sprzedawca nie zaproponował,
że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.2. W
przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z
elementami cyfrowymi) - konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od
umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu
przed jego upływem.
8.6.3. Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Produktu - rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z
elementami cyfrowymi) - będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.
8.7. Produkty – treści cyfrowe lub usługi cyfrowe:
8.7.1.
W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu - treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej - Sprzedawca od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać
treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez
konsumenta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub
usługi cyfrowej – dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści,
które:
(1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
(2)
dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści
cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę;
(3)
zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać
z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie
niewspółmiernych wysiłków;
(4) zostały wytworzone przez konsumenta
wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z
wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Sprzedawca na
żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które
zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie
korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez
Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może
uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub
usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi
dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta
użytkownika, co nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w
zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od
Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym
terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu
maszynowego.
8.7.2. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie
Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest
zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1.
W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z
elementami cyfrowymi) - jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu
inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. W przypadku
Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8.3.
W przypadku Produktu - usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie
konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po
zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się
proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość
rynkowa spełnionego świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.9.1.
(1)
o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty
ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
(2) w której cena
lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy;
(3) w której przedmiotem
świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z
elementami cyfrowymi) - nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
(4) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami
cyfrowymi) - ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
(5) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) -
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(6)
w której przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome (w tym
rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi) -, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z elementami cyfrowymi;
(7)
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
(8) w której
konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami
cyfrowymi) -,inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
(9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
(11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
(12)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
(13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na
nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty
ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał
konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo
art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta;
(14) o świadczenie
usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku
których konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do
niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za
wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
8.10. Zawarte w niniejszym
punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się dla
umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. również do Usługobiorcy lub
Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z
jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1.
Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim
zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub
Usługobiorcę niebędącego konsumentem. Ponadto od dnia 1 stycznia 2021 r.
i dla umów zawartych od tego dnia niniejszy punkt Regulaminu oraz
wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie
wiążą Klienta lub Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że
zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu
nie jest niedozwolone.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia
od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez
podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w
stosunku do Sprzedawcy.
9.3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
9.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
9.5.
Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także
wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od
wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy
Sprzedaży.
9.6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.7.
Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest
ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za
wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów
dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego
tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu
poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez
Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w
przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową
Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie
zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych
korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w
przewozie przesyłki.
9.8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy
Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTU – TREŚCI I USŁUGI CYFROWE
10.1.
Niniejszy punkt 10. Regulaminu określa domyślne zasady korzystania z
Produktów – treści i usług cyfrowych dostępnych w Sklepie Internetowym.
Zasady te mają zastosowanie w razie braku ustalenia dla danego Produktu
indywidualnych warunków korzystania z Produktu lub w zakresie
nieuregulowanym indywidualnymi warunkami (np. w przypadku licencji
udzielanej przez producenta danego Produktu zastosowanie będzie miała
licencja producenta).
10.2. Prawa do Produktu, w tym także prawa
autorskie w przypadku Produktów stanowiących utwór w rozumieniu Prawa
Autorskiego, przysługują Sprzedawcy bądź innym uprawnionym podmiotom
trzecim.
10.3. Klient na podstawie zawartej Umowy Sprzedaży jest
uprawniony korzystać z Produktu w sposób oraz w zakresie niezbędnym do
korzystania z niego dla celów określonych Umową Sprzedaży, a w razie
braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z
Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa,
norm technicznych lub dobrych praktyk.
10.4. Korzystanie przez
Klienta z Produktu możliwe jest wyłącznie dla użytku własnego Klienta, w
tym w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, chyba
że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Z zastrzeżeniem wyjątków
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące oraz odmiennych
postanowień Umowy Sprzedaży:
(1) Klient nie jest uprawniony do udostępniania Produktu osobom trzecim;
(2) Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania Produktu w celach zarobkowych, w tym do wprowadzania Produktu do obrotu;
(3) Klient nie jest uprawniony do przenoszenia, sublicencjonowania ani upoważniania innych osób do korzystania z Produktu;
(4)
Klient nie jest uprawniony do kopiowania, powielania, modyfikowania,
adaptowania, tłumaczenia, odkodowywania, dekompilowania, dezasemblowania
lub jakichkolwiek innych prób ingerencji w Produkt, chyba że jest to
niezbędne do zapewnienia prawidłowego korzystania z Produktu zgodnie z
Umową Sprzedaży.
10.5. Korzystanie przez Klienta z Produktu możliwe jest przez czas określony Umową Sprzedaży.
10.6.
Dostęp do Produktu udzielany jest poprzez przesłanie treści cyfrowych
lub linku (adresu URL) umożliwiającego ich odtworzenie na adres poczty
elektronicznej podany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
10.7.
Sprzedawca może dokonać zmiany Produktu, która nie jest niezbędna do
zachowania jego zgodności z Umową Sprzedaży, w przypadku zaistnienia co
najmniej jednej z uzasadnionych przyczyn, tj. zmiana jest niezbędna do
dostosowania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej do nowego środowiska
technicznego lub do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych
względów eksploatacyjnych - oraz wyłącznie w zakresie w jakim ta
przyczyna wpływa na zmianę. Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany
Produktu dostarczanego w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o
której mowa powyżej, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po
stronie konsumenta, a Sprzedawca ma obowiązek poinformować konsumenta w
sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana, o której
mowa powyżej, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do
Produktu lub korzystanie z niego, Sprzedawca jest zobowiązany
poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o
właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do
wypowiedzenia Umowy Sprzedaży bez zachowania terminu wypowiedzenia w
ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie,
jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Prawo
wypowiedzenia, o którym mowa w zadaniu poprzednim nie ma zastosowania
jeżeli Sprzedawca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez
dodatkowych kosztów, Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży, w stanie
niezmienionym.
11. OPINIE O PRODUKTACH
11.1. Sprzedawca nie umożliwia dostępu do wystawionych przez klientów opinii o Produktach
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
12.2. Zmiana Regulaminu:
12.2.1.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego
Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany
sposobów lub terminów płatności lub dostaw, podlegania obowiązkowi
prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług
Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; konieczności
przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu
związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i
Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem,
spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla
cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
12.2.2. Powiadomienie
o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15
dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może
być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w
przypadku, gdy Usługodawca:
(1) podlega obowiązkowi prawnemu lub
regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany
Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego
okresu powiadomienia; lub
(2) musi w drodze wyjątku zmienić swój
Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu
zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług
Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym
oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla
cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w
zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem
natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie
dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia
Usługodawca.
12.2.3. W przypadku umów o charakterze ciągłym (np.
świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) Usługobiorca ma prawo
rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o
proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie
15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o
charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli
został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem
powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie
umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o
zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym
zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku
zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu
nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem
wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie
będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte,
realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
12.2.4. W wypadku gdyby
zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat
lub podwyższeniem obecnych konsument ma prawo odstąpienia od umowy.
12.3.
Zgodnie Ustawą o Bateriach I Akumulatorach Sprzedawca jest obowiązany
do przyjęcia zużytych Baterii oraz zużytych Akumulatorów od Klienta
będącego Użytkownikiem Końcowym.
12.4. Sprzedawca jako dystrybutor
sprzętu w rozumieniu art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o
zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2015 r. poz.
1688 ze zm.) informuje, co następuje:
12.4.1. Zakazane jest
umieszczanie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
(oznakowanego symbolem selektywnego zbierania) łącznie z innymi
odpadami. Posiadacz zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych
jest obowiązany do przekazania go zbierającemu zużyty sprzęt lub
podmiotowi uprawnionemu do zbieraniu zużytego sprzętu.
12.4.2.
Sprzedawca obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu
pochodzącego z gospodarstw domowych w swoich punktach sprzedaży, o ile
zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co
sprzęt sprzedawany.
12.4.3. Sprzedawca, dostarczając Klientowi
sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, obowiązany jest do
nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw
domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego
samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt dostarczony. Chęć
przekazania Sprzedawcy zużytego sprzętu w wyżej wymienionym przypadku
należy zgłosić w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@amt-alarmy.pl.
12.4.4. Zużyty sprzęt
przekazywany Sprzedawcy powinien być kompletny i odpowiednio
przygotowany do wysyłki, w sposób umożliwiający jego bezpieczny
transport. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia zużytego sprzętu, jeśli
z uwagi na jego zanieczyszczenie stwarza on zagrożenie dla zdrowia lub
życia Sprzedawcy bądź osób upoważnionych do przyjęcia zużytego sprzętu.
12.4.5.
Informacje o przykładowych punktach zbierania zużytego sprzętu na
terenie całego kraju dostępne są po skorzystaniu z wyszukiwarki
znajdującej się w rejestrze podmiotów – BDO pod adresem internetowym:
https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/
12.5. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.
2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne
właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
13. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
AMT TOPORCZYK MAREK
Dzierżoniowska 14, 57-100 Strzelin
amt-sklep.pasaz24.pl
reklamacje@amt-alarmy.pl
– Ja/My(*)
niniejszym informuję/informujemy(*)
o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*)
umowy dostawy następujących towarów(*)
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
14.REGULAMINY ARCHIWALNE DO POBRANIA
Regulamin obowiązujący do 31-12-2020
Regulamin obowiązujący do 31-12-2022
Regulamin obowiązujący do 16-06-2025
